E-İmza Sıkça Sorulan Sorular

SIKÇA KARŞILAŞILAN E-İMZA SORUNLARI;

Kurumların internet siteleri e-imza destekli ise kullanabilirler. E-imzanızı kullanabileceğiniz uygulamalar aşağıdaki gibidir;

E-imza sahibinin uyması ve dikkat etmesi gereken şartlar, imzaladığı ve kendisinde bir nüshası verilen nitelikli elektronik sertifika kullanıcısı sözleşmesinde açıklanmaktadır. Elektronik İmza Kanunun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliği'nin 15. maddesinde Nitelikli Elektronik Sertifika Sahibinin Yükümlülükleri başlığında açıklanmaktadır. Ayrıca bu bildirim 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'nun Madde 14 yükümlülüklerine uygun olarak yapılmaktadır

Türkiye Barolar Birliği olarak e-imza hizmetini sadece HUKUKÇULARA sunmaktayız.
https://e-imza.barokart.com.tr/Basvuru.aspx adresinden online başvurunuzu gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

Kurulum süreci aynı olmak şartıyla aynı e-imza farklı bilgisayarlarda kullanılabilir.

Token bilgisayarınıza takılı olmaksızın Palma cd’sini bilgisayarınıza kurmalısınız. Sonrasında ise tokenı bilgisayarınıza takarak bilgisayarınızı yeniden başlatmanız gerekmektedir.

Kurulum esnasında karşılaşabileceğiniz sorunlarınız için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
Çağrı merkezimize 444 22 76 (BARO) ulaşabilirsiniz.

Palma kısayolunu tıklayarak aktivasyon işleminizi gerçekleştirerek şifre oluşturmanız gerekmektedir.

kart okuyucunuz tanımlanmıyor ise https://e-imza.barokart.com.tr/Yardim.aspx linkinde bulunan kart okuyucusunu bilgisayarınıza yükleyerek işleminizi sonlandırabilirsiniz.

Bağlı bulunduğunuz baroya token aletinizi teslim ederek bize gönderilmesini sağlamalısınız.

https://e-imza.barokart.com.tr/Yardim.aspx adresinden temin edebilirsiniz.

Kullanmış olduğunuz tarayıcılarınızı bilgisayarınızdan kaldırarak tekrar kurabilirsiniz,javanızın kullandığınız internet sitesini desteklediğinden emin olunuz.buna rağmen çalışmıyor ise teknik destek için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

Kurulumunuzu program ekle/kaldır ’ dan kaldırarak tekrar yüklemeniz gerekmektedir.

AKİS 11 32 BİT İÇİN SİSTEME ATILMASI
bilgisayarım/yerel disk c/Windows/system 32 i tıklayıp akis dosyasına sağ tıklayıp zipten çıkarın.çıkardığınız zip dosyasını mausunuzla tutup system 32 in içersindeki boş alana bırakınız.

AKİS 11 64 BİT İÇİN SİSTEME ATILMASI
bilgisayarım /yerel disk c/ Windows/syswow 64 ü tıklayıp akis dosyasına sağ tıklayıp zipten çıkarın çıkardığınız zip dosyasını mausunuzla tutup syswow 64 ün içersindeki boş alana bırakınız.

TBB  hesabına 85 TL yatırarak , dekontu taratarak  e-imza@barobirlik.org.tr. adresine göndermeniz gerekmektedir.E-imza sertifikanız  üretilerek sadece avukatlarımızın bağlı olduğu barolardan teslim edilmektedir.

444 22 76 nolu telefonu arayarak blokaj kaldırma kodu ile,şifrenizi sıfırlayabilirsiniz.

444 22 76 nolu telefonu arayarak blokaj kaldırma kodu ile,şifrenizi sıfırlayabilirsiniz.

Başvurunuz baro onayı almamış olabilir baronuza veya TBB e-imza birimine dönüş gerçekleştirebilirsiniz.

Yapabilirler; başvurularını yaptıkları anda Türkiye Barolar Birliği yetkililerine yada e-imza@barobirlik.org.tr adresine e-posta göndererek bilgi vermeleri gerekmektedir. Ayrıca çalıştıkları kurumdan belge getirmeleri gerekmektedir.

Online başvurunuz esnasında almış olduğunuz iki adet belge-avukatlık kimlik kartınızın arkalı önlü fotokopisi

Avukatlarımızın bağlı bulundukları barolardan gerçekleştirilmektedir.

22-23-24-25-26 nolu soruların cevabı için işlem sırası şöyledir;
Öncelikle denetim masanızdan program ekle kaldır bölümündeki Javalar kaldırılır daha sonra
A)www.java.com adresine girilir
Üçretsiz java yüklenmesine tıklayınız.
Onaylayın üçretsiz java indirme işlemini başlatıp yüklemeyi gerçekleştirin daha sonra
B) www.barobirlik.org.tr adresinden e-imza-yardım sayfasını tıklayın