TÜRKİYE BAROLAR BİRLİĞİ
Ulusal Baro Ağı Projesi
Gezinti Bağlantılarını Atla
E-İmza Sıkça Sorulan Sorular
Tarih: 29.03.2011 | Okunma Sayısı: 41641 | |

SIKÇA KARŞILAŞILAN E-İMZA SORUNLARI;

  • E-imzamı hangi adreslerde kullanabilirim?

Kurumların internet siteleri e-imza destekli ise kullanabilirler. E-imzanızı kullanabileceğiniz uygulamalar aşağıdaki gibidir;

  • Ulusal Yargı Ağı Projesi
  • Ulusal Baro Ağı Projesi
  • BaroKart Akıllı Kart Sistemi
  • Türkiye Cumhuriyeti Vatandaş Kimlik Doğrula Sistemi
  • Dış Ticaret Müsteşarlığı Uygulamaları
  • Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Uygulamaları
  • Sağlık Bakanlığı Uygulamaları
  • Kamu İhale Kurumu Uygulamaları
  • Enerji Piyasası Denetleme Kurulu Uygulamaları
  • Gümrük Müsteşarlığı Uygulamaları
  • KOSGEB Uygulamaları
  • Türk Patent Enstitüsü Uygulamaları
  • Çevre Bakanlığı Uygulamaları
  • Tübitak Uygulamaları
  • E-imza sahiplerinin yasa ile getirilen hukuki avantajları ve sorumlulukları nelerdir?

E-imza sahibinin uyması ve dikkat etmesi gereken şartlar, imzaladığı ve kendisinde bir nüshası verilen nitelikli elektronik sertifika kullanıcısı sözleşmesinde açıklanmaktadır. Elektronik İmza Kanunun Uygulanmasına ilişkin Usul ve Esaslar Hakkındaki Yönetmeliği'nin 15. maddesinde Nitelikli Elektronik Sertifika Sahibinin Yükümlülükleri başlığında açıklanmaktadır. Ayrıca bu bildirim 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu'nun Madde 14 yükümlülüklerine uygun olarak yapılmaktadır

  • E-imza başvurusunu nasıl gerçekleştirebilirim?

Türkiye Barolar Birliği olarak e-imza hizmetini sadece HUKUKÇULARA sunmaktayız.
https://e-imza.barokart.com.tr/Basvuru.aspx adresinden online başvurunuzu gerçekleştirmeniz gerekmektedir.

  • Birden fazla e-imza alabilir miyim?
    Avukatlarımız birden fazla e-imza sahibi olabilmektedir.
    Ücreti sadece TBB  hesabına  99 TL yatırarak , dekontu taratarak  e-imza@barobirlik.org.tr. adresine göndermeniz gerekmektedir.E-imza sertifikanız  üretilerek sadece avukatlarımızın bağlı olduğu barolardan teslim edilmektedir.Detaylı bilgi için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
  • E-imzamı birden fazla bilgisayarda çalıştırabilir miyim? Bunun için yapılması gereken nedir?

Kurulum süreci aynı olmak şartıyla aynı e-imza farklı bilgisayarlarda kullanılabilir.

  • E-imza kurulumunu yapmak için nereden başlamalıyım?

Token bilgisayarınıza takılı olmaksızın Palma cd’sini bilgisayarınıza kurmalısınız. Sonrasında ise tokenı bilgisayarınıza takarak bilgisayarınızı yeniden başlatmanız gerekmektedir.

  • E-imza kurulumu esnasında teknik destek alabileceğim bir telefona nasıl ulaşabilirim?

Kurulum esnasında karşılaşabileceğiniz sorunlarınız için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.
Çağrı merkezimize 444 22 76 (BARO) ulaşabilirsiniz.

  • Palma kurulumu tamamlandıktan sonra ne yapmalıyım?

Palma kısayolunu tıklayarak aktivasyon işleminizi gerçekleştirerek şifre oluşturmanız gerekmektedir.

  • Bilgisayarım E-imza token’ını tanımıyor ne yapabilirim?

kart okuyucunuz tanımlanmıyor ise https://e-imza.barokart.com.tr/Yardim.aspx linkinde bulunan kart okuyucusunu bilgisayarınıza yükleyerek işleminizi sonlandırabilirsiniz.

  • E-imza token’ımın arızalı olduğunu düşünüyorum; ne yapmalıyım?

Bağlı bulunduğunuz baroya token aletinizi teslim ederek bize gönderilmesini sağlamalısınız.

  • Palmayı ve diğer programları nerden yükleyebilirim?

https://e-imza.barokart.com.tr/Yardim.aspx adresinden temin edebilirsiniz.

  • E-imza uygulamalarını kullandığım sayfalarda problem yaşıyorum; sebebi nedir?

Kullanmış olduğunuz tarayıcılarınızı bilgisayarınızdan kaldırarak tekrar kurabilirsiniz,javanızın kullandığınız internet sitesini desteklediğinden emin olunuz.buna rağmen çalışmıyor ise teknik destek için çağrı merkezimizi arayabilirsiniz.

  • Palmayı yükledim fakat içi açılmıyor/kart okuyucusunu takınız/seçiniz uyarısı veriyor ise?

Kurulumunuzu program ekle/kaldır ’ dan kaldırarak tekrar yüklemeniz gerekmektedir.

  • Palmayı yükledim fakat Aktivasyon işlemlerine tıkladığım zaman “DLL HATASI veya “İŞLENMEMİŞ ÖZEL DURUM OLUŞTU “ diyor ise?

AKİS 11 32 BİT İÇİN SİSTEME ATILMASI
bilgisayarım/yerel disk c/Windows/system 32 i tıklayıp akis dosyasına sağ tıklayıp zipten çıkarın.çıkardığınız zip dosyasını mausunuzla tutup system 32 in içersindeki boş alana bırakınız.

AKİS 11 64 BİT İÇİN SİSTEME ATILMASI
bilgisayarım /yerel disk c/ Windows/syswow 64 ü tıklayıp akis dosyasına sağ tıklayıp zipten çıkarın çıkardığınız zip dosyasını mausunuzla tutup syswow 64 ün içersindeki boş alana bırakınız.

  • Şifre zarfımı kaybettiğim zaman ne yapabilirim?

TBB  hesabına 85 TL yatırarak , dekontu taratarak  e-imza@barobirlik.org.tr. adresine göndermeniz gerekmektedir.E-imza sertifikanız  üretilerek sadece avukatlarımızın bağlı olduğu barolardan teslim edilmektedir.

  • Yeni nesil e-imzamın Şifresini unuttuğum zaman yapılabilecek işlemler nelerdir?

444 22 76 nolu telefonu arayarak blokaj kaldırma kodu ile,şifrenizi sıfırlayabilirsiniz.

  • Yeni nesil e-imzamı PIN/PUK kodlarımı değiştirirken bloke ettim; ne yapabilirim?

444 22 76 nolu telefonu arayarak blokaj kaldırma kodu ile,şifrenizi sıfırlayabilirsiniz.

  • E-imza başvurusunda bulundum; 3 gün geçmesine rağmen e-imza tarafıma ulaşmadı. Bunun sebebi ne olabilir?

Başvurunuz baro onayı almamış olabilir baronuza veya TBB e-imza birimine dönüş gerçekleştirebilirsiniz.

  • Kurum avukatları e-imza başvurusunda bulunabilir mi?

Yapabilirler; başvurularını yaptıkları anda Türkiye Barolar Birliği yetkililerine yada e-imza@barobirlik.org.tr adresine e-posta göndererek bilgi vermeleri gerekmektedir. Ayrıca çalıştıkları kurumdan belge getirmeleri gerekmektedir.

  • E-imza teslimatları sırasında istenen belgeler nelerdir?

Online başvurunuz esnasında almış olduğunuz iki adet belge-avukatlık kimlik kartınızın arkalı önlü fotokopisi

  • E-imza teslimatları nasıl yapılmaktadır?

Avukatlarımızın bağlı bulundukları barolardan gerçekleştirilmektedir.

  • Uyap sistemine giriş yapıyorum fakat döküman imzalayamıyorum ne yapabilirim?
  • Uyap sistemine giriş yapıyorum fakat doküman imzaladığım zaman akıllı kart hatası veriyor ise?
  • Uyap sistemine giriş yapıyorum fakat doküman imzalamaya çalıştığım zaman sertifika sorgulanıyor diyip ekran donuyor ise?
  • Uyap sistemine giriş yapıyorum uyap editörünü bilgisayarıma yükledim editörü açmaya çalıştıgım zaman java isminin doğru yazıldığına emin olun diyor ise?
  • Uyap sisteminede ve doküman imzalamada java sorunu veriyor ne yapabilirim?

22-23-24-25-26 nolu soruların cevabı için işlem sırası şöyledir;
Öncelikle denetim masanızdan program ekle kaldır bölümündeki Javalar kaldırılır daha sonra
A)www.java.com adresine girilir
Üçretsiz java yüklenmesine tıklayınız.
Onaylayın üçretsiz java indirme işlemini başlatıp yüklemeyi gerçekleştirin daha sonra
B) www.barobirlik.org.tr adresinden e-imza-yardım sayfasını tıklayın

  • Gerekli yazılımlar bölümünden java jre 6.u22 i yükleyin
  • A ve b seçeneklerini yaptıktan sonra hala sorunla karşılaştığınız takdirde yapılması gereken son işlem olarak
  • Bilgisayarım/yerel disk c/program dosyaları/java/jre 6/bin e girilir ve sağ tıklanarak dizin kopyalanır diziyi kopyaladıktan sonra
  • Masa üstünde bilgisayarıma sağ tıklayarak özelliklerden gelişmiş sistem ayarları/ ortam değişkenleri/ pahtı tıklayıp düzenle butonuna basılarak değişken değeri silinir kopyalanan dizin yapıştırılıp tamam diyerek ekrandan çıkılır.
  • Uzaktan bağlantı için Teamviewer programını nasıl yükleyebilirim?
  • www.teamviewer.com adresine girilip yükleme tuşuna basılır,
  • Diğer programların indirilmesi bölümünden spontane müşteriler için yükleme tuşuna basıp dosyayı çalıştırılır
  • ekranda çıkan ID ve şifre oluşur.
  • 444 22 76 çağrı merkezimizi arayarak yüklemiş olduğunuz ve oluşan ID ve şifrenizi vermeniz yeterlidir

 

31.10.2014 Cuma
 DYS EVRAK SORGULA
 Barkod Numarası [?]
  • Ziyaretçi İstatistikleri
    Şu an Online : 11
    Bugün : 1207